Velkommen til mine opplevelser ved etableringen av økogrenden

Det var en gang et lite skogsområde i Holmestrand. Sakte men sikkert ble det forvandlet til en levende økogrend, bebodd av hyggelige miljøvennlige, og samtidig nok så vanlige, mennesker, som levde lenge og lykkelige. Her kan du følge med på hvordan den forvandlingen foregår.


Se også facebookgruppa Terra Libera Økogrend.

lørdag 5. april 2014

Siste innspurt del 4: pakke

Jeg har pakket tingene våre i esker. Og da kommer mange minner. Igjen tenker jeg på andre ganger jeg har flyttet, og det begynner å bli ganske så mange. Jeg kvitter meg med ting hele tiden, men noen små ting blir med hver eneste gang. Har bare lyst til å nevne noen av dem.

Ik pak onze dingen in  dozen. En dan komer er herinneringen boven. Ik denk aan alle andere keren dat ik ben verhuisd, en dat zijn er al heel wat. Elke keer gooi ik dingen weg, maar sommige kleine voorwerpen gaan elke keer weer mee. Ik wil er een paar noemen.


Lyset til min dåp
 
Mijn doopkaars
Bildet jeg ga til min far ved Sinterklaas i 1978. På baksiden er diktet jeg skrev.

Het schilderijtje dat ik aan mijn vader gaf met Sinterklaas in 1978. Op de achterkant het gedicht dat er bij hoorde.


Den lille skulpturen jeg fikk fra vennen Fons i 1980.

Het kleine beeldje dat ik van Fons kreeg in 1980.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar