Velkommen til mine opplevelser ved etableringen av økogrenden

Det var en gang et lite skogsområde i Holmestrand. Sakte men sikkert ble det forvandlet til en levende økogrend, bebodd av hyggelige miljøvennlige, og samtidig nok så vanlige, mennesker, som levde lenge og lykkelige. Her kan du følge med på hvordan den forvandlingen foregår.


Se også facebookgruppa Terra Libera Økogrend.

onsdag 1. juni 2011

Terra Libera hos Galleri Fryd

Galleri Fryd på Eidsfoss, sammen med Fremtiden i våre hender – Hof, inviterte meg til å holde foredrag om Terra Libera Økogrend. Det gjør jeg selvfølgelig gjerne. Julie Vega dahl, som driver Galleri Fryd, har et stort nettverk. Jeg hadde håpet at mange skulle komme, og vi på denne måten kunne spre kunnskap om vårt fantastiske prosjekt. Dessverre kom det bare en håndfull mennesker.

Men jeg hadde en anledning til å lage en presentasjon, og forhåpentligvis kan jeg bruke den oftere. Dessuten kom Jarlsberg avis, som hadde et stort oppslag om arrangementet. Bilde av meg over en halv side, er ikke det mest flotte bilde som har blitt tatt av meg, men, men.

Foredraget var delt i to deler: en del om alle visjonene, ideene og drømmene vi har, og en del om hva vi har gjort i praksis så langt. Den første delen var mye større enn den andre...

Galleri Fryd in Eidsfoss, en idyllisch dorpje in de gemeente waar wij wonen, in samenwerking met de plaatselijke millieubeweging, had mij gevraagd een voordracht te houden over Terra Libera ecovillage. Dat wilde ik natuurlijk wel. Julie Dahl, degene die deze galleri bestuurt, heeft een uitgebreid netwerk. Daarom hoopte ik dat er veel mensen zouden komen, en dat ik op deze manier informatie over ons fantastische project zou kunnen verspreiden. Helaas kwamen er slechts een handjevol mensen.

Maar ik had een mooie aanleiding om een goede presentatie in elkaar te zetten, die ik hopelijk vaker kan gebruiken. Onze regionale krant kwam, en schreef een artikel om deze voordracht, met een levensgrote foto van mij, niet de meest flatteuse foto die er van mij te maken valt, maar ja.

De presentatie bestond uit twee delen: een deel om alle ideer, wensen en dromen die we hebben, en een deel om wat we tot nu toe hebben gedaan in de praktijk. Het eerste deel was erg veel groter dan het tweede....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar