Velkommen til mine opplevelser ved etableringen av økogrenden

Det var en gang et lite skogsområde i Holmestrand. Sakte men sikkert ble det forvandlet til en levende økogrend, bebodd av hyggelige miljøvennlige, og samtidig nok så vanlige, mennesker, som levde lenge og lykkelige. Her kan du følge med på hvordan den forvandlingen foregår.


Se også facebookgruppa Terra Libera Økogrend.

torsdag 22. desember 2011

Gørr og snørr

De siste ukene har jeg vært klut, som vi sier i  Nederland. Men jeg så selvfølgelig med en gang en løsning på problemet og klarer å utnytte ressursene optimale. Gjenbruk er tingen:

Ik was een natte vaatdoek, de laatste dagen. Maar ik heb meteen van de situatie geprofiteerd en weet de beschikbare materialer optimaal te gebruiken. Hergebruik is het helemaal:


Jeg har pusset nese nå
i godt og vel en uke
Jeg har en tønne full av snørr
den har jeg tenkt å bruke
 
Til å tømme ut i bakken
grønn og herlig gørr
Tenk, hvor fint, en sommerdag
å stå på ski i snørr
(Jacob Martin Strid)
 
 
 
Ik heb zakdoeken vol gesnoten
in elk gaval een week of twee
Nu heb ik een ton vol met snot
maar daar zit ik echt niet mee.
 
Die ton ga ik legen op de heuvel
heerlijke, groene, slibberige snot
Stel je voor, nu kan ik skieën
in de zomer: that's hot!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar